Grupy słów kluczowych

Każde słowo kluczowe można przypisać do jednej z 4 grup, które wymagają od nas zróżnicowanego podejścia podczas optymalizacji.

  1. High-Intent (wysoka intencja) – słowa kluczowe najważniejsze dla Twojej branży o dużej ilości wyszukiwań miesięcznie, zazwyczaj oblegane przez konkurencję.
  2. Low-Intent (niska intencja) – informacyjne lub nawigacyjne słowa kluczowe. Posiadają mniej wyszukiwań miesięcznie ale często są bardziej skuteczne.
  3. Brand (markowe) – słowa kluczowe związane z nazwą własnej marki. Przy dobrze zoptymalizowanej stronie można bez problemu uzyskać maksymalną ocenę. 
  4. Competitor (konkurencja) – słowa kluczowe związane z nazwą marki konkurencji. Wynik równy 3 lub wyższy w tej grupie oznacza, że ją pokonujesz.

Skorzystaj z planera google aby znaleźć wartościowe słowa kluczowe.

Jaki jest dobry wynik jakości?

W zależności od tego w jakiej grupie znajduje się dane słowo kluczowe należy dążyć do innej oceny wyniku jakości oraz zastosować odmienne działania, które wpłyną na poprawę.

Jaki jest dobry wynik jakości - Google Ads

Jak poprawić wynik jakości w grupie High-Intent?

Słowa kluczowe z grupy High-Intent to najważniejszy podzbiór słów kluczowych na koncie Google Ads. Charakteryzują się dużą ilością wyszukiwań miesięcznie, wysoką stawką za kliknięcie i zazwyczaj są oblegane przez konkurencję. Niezależnie od tego czy sprzedajesz produkty kosmetyczne za 50zł, czy oprogramowanie dla firm za 25 000zł, słowa kluczowe z grupy High-Intent to te słowa, które jasno wyrażają zamiar zrobienia X, gdzie X jest celem konwersji.

Dobry wynik jakości w grupie High-Intent zaczyna się od 7. W przypadku bardzo dużej konkurencji uzyskanie lepszej oceny będzie praktycznie niemożliwe lub nieopłacalne.

  1. Firmy logistyczna: “Usługi logistyczne” lub “Obsługa logistyczna
  2. Dietetyk: “Konsultacja dietetyczna” lub “Dietetyk online
  3. Księgowy: “Biuro rachunkowe” lub “Usługi księgowe
  4. Właściciela sklepu internetowego: “(nazwa produktu)” lub “(kategoria produktu)”

Zanim przejdziemy do optymalizacji strony docelowej, skupmy się na wskaźniku CTR i trafnośći reklamy. Wymaga to o wiele mniej pracy i może przynieść natychmiastowe efekty. Odpowiednie i zachęcające nagłówki reklamowe i opis, który nie wygląda na spam, to podstawa każdej kampanii Google Ads. Wynik jakości w 22% zależy od trafności reklamy, bez odpowiednich nagłówków popartych danymi, nie uda nam się osiągnąć lepszej oceny niż 5.

Następnie popracuj nad stroną docelową. Jest to o wiele bardziej problematyczne i czasochłonne ale ostatecznie może przynieść lepsze rezultaty, ponieważ wynik jakości aż w 39% zależny jest od jakości strony docelowej. Aspekty na których możesz skupić się w pierwszej kolejności to optymalizacja prędkości ładowania oraz poprawa treści i nagłówków na stronie.

Kluczem jest przedstawić swoją ofertę w jak najprostszy i zrozumiały sposób, jednocześnie uwzględniając treści na stronie, które pasują do wyszukiwań użytkowników. Postaraj się być oryginalny na tle konkurencji, algorytmy Google z pewnością to docenią.

Podsumowanie

  1. Wyróżnij się nagłówkami reklamowymi i treścią na stronie. Nie kopiuj od konkurencji.
  2. Zoptymalizuj stronę docelową pod kątem narzędzia Pagespeed-Insights (min. 85/100)
  3. Użyj grup reklam z jednym słowem kluczowym (SKAG), aby wyodrębnić hasła o najwyższym prawdopodobieństwu konwersji. Zapewnia to większą kontrolę nad stawką i pozwala na umieszczenie dokładnego terminu w tekście reklamy.
  4. Stwórz osobny landing page dla słów kluczowych o najwyższym wskaźniku CTR.
  5. Umieść docelowe słowo kluczowe w nagłówkach reklamy co najmniej dwa razy i dodatkowo w ścieżkach URL strony. Użyj w opisie pokrewnego terminu, aby uwydatnić go, nie wyglądając na spam.

Jak poprawić wynik jakości w grupie Low-Intent?

Grupa Low-Intent jest ważniejsza niż może się to wydawać. Stanowi podstawę każdej sukcesywnie przeprowadzonej kampanii remarketingowej i może być wykorzystana również do budowy grupy odbiorców Look’alike na Facebook’u.

Słowa kluczowe z grupy Low-Intent charakteryzują się mniejszą ilością wyszukiwań niż w grupie High-Intent, ale często mogą być o wiele bardziej skuteczne. Dla przykładu, słowo może mieć tylko 40-50 wyszukiwań miesięcznie, ale twój wskaźnik CTR może być na poziomie 70% lub wyższym. Posiadając kilka takich słów kluczowych w naszych kampaniach możemy zapewnić dodatkowe wejścia na stronę pozyskane o wiele mniejszym kosztem.

Dobry wynik jakości w tej grupie wynosi 7. Zamiast starać się uzyskać wyższą ocenę, lepiej jest skupić się na dodaniu i optymalizacji większej ilości fraz.

Jeśli umieścisz za dużo słów kluczowych w jednej grupie reklamowej (zamiast użyć metody SKAG), nigdy nie zmaksymalizujesz komponentu jakości strony docelowej poza czasem wczytywania. Pozostaje więc tylko trafność reklamy, która może ucierpieć z powodu przesycenia słów kluczowych, co z kolei wpłynie negatywnie na ogólną ocenę twojej strony docelowej.

Z biznesowego punktu widzenia, nie warto poświęcać więc czasu i pieniędzy na uzyskanie lepszej oceny wyniku jakości niż 7 w grupie Low-Intent. Mając to na uwadze, skup się na trafności reklamy, testując Call to Action w nagłówkach reklamowych, których nie da się zignorować i zachowaniu przejrzystej struktury konta – nie więcej niż 20 słów kluczowych na grupę reklamową. Pamiętaj, że muszą być one powiązane wspólnym wątkiem, zachowanie podobieństwa pozwoli zapewnić trafność reklamy i strony docelowej bez większego wkładu pracy.

Podsumowanie

  1. Spróbuj wdrożyć strony docelowe na poziomie kampanii; Zapewni to kontekstową trafność i umożliwi odpowiedź na pytania potencjalnych klientów.
  2. Podziel słowa kluczowe na wąskie, zorganizowane grupy reklam, które można skuteczniej powiązać z poszczególnymi kampaniami i stronami docelowymi.
  3. Poza używaniem słowa kluczowego (lub jego bliskiej odmiany) w tekście reklamy, skup się na poprawie CTR, testując Call to Action w pierwszym i drugim nagłówku.

Jak poprawić wynik jakości w grupie Brand?

Twoja konkurencja prawdopodobnie wie o Twoim istnieniu. Gdy ktoś wyszukuje Twoją firmę w wyszukiwarce, jest duża szansa na to, że w pierwszej kolejności trafi na reklamy konkurencji, które wyświetlają się tuż nad wynikami organicznymi. Zmusza nas to więc do reklamowania się na słowa kluczowa związane z nazwą naszej marki/firmy.

Inwestycja wcale nie musi być duża, ponieważ przy dobrze zoptymalizowanej stronie i kampanii, możemy bez problemu uzyskać maksymalny wynik jakości na słowa kluczowe z grupy BRAND. Zapewni nam to niskie stawki CPC, utrzymując przy tym samym bardzo wysoki wskaźnik CTR (powyżej 80%) ponieważ wyszukanie jest na Twoją firmę.

Zadbaj o to, aby na stronie docelowej znalazł się krótki opis Twojej firmy np. tworząc krótką sekcję “O nas”, w której widnieje nazwa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *