Trafność reklamy

Spis treści:

Trafność reklamy to inaczej zależność treści reklam w stosunku do słów kluczowych znajdujących się w tej samej grupie reklamowej. Jest to jeden z 3 elementów, na który składa się wynik jakości słów kluczowych.

Możemy wyróżnić 3 stany trafności reklamy, które możemy monitorować w tabeli Google Ads:

  • Stan powyżej średniej oznacza, że nasze reklamy są prawidłowo zbudowane i wyróżniają się na tle konkurencji.
  • Stan przeciętny sugeruję brak poważniejszych problemów z trafnością reklamy słowa kluczowego w stosunku do innych słów kluczowych w tej samej grupie reklamowej.
  • Jeżeli trafność reklamy jest poniżej średniej, oznacza to, że słowa kluczowe znajdujące się w tej samej grupie reklamowej są zbyt ogólne, a treści reklam mało dopasowane.

Jak poprawić trafność reklamy?

  • Użyj planera słów kluczowych aby dokładnie wybrać słowa kluczowe, na które chcesz wyświetlać swoje reklamy. Następnie pogrupuj je w odpowiedni sposób i ustaw stawkę (CPC). Aby prawidłowo ustawić stawki (CPC) musisz wziąć pod uwagę wynik jakości słowa kluczowego.
  • Zorganizuj wybrane słowa kluczowe w odpowiedni sposób, a następnie utwórz mniejsze grupy reklamowe dla pokrewnych słów kluczowych używanych w kampanii. Spróbuj ograniczyć się do 20 słów kluczowych na grupę. Im mniej słów kluczowych w grupie reklamowej tym bardziej trafna będzie Twoja reklama.
  • Utwórz kilka reklam z odmiennymi nagłówkami uwzględniając w ich treści najważniejsze słowa kluczowe w danej grupie i sprawdź ich skuteczność za pomocą testów A/B. Spróbuj wyróżnić się na tle konkurencji.