CPC (koszt kliknięcia)

Spis treści:

CPC to termin reklamowy, w którym reklamodawca płaci wydawcy za każde kliknięcie w reklamę. CPC to wskaźnik, który informuje nas o obecnym lub historycznym koszcie za kliknięcie w reklamę.

Stawki CPC służą do określania kosztów wyświetlania reklam i są jednym z podstawowych elementów zarządzania kampanii reklamowej.

Maks. CPC to najwyższa kwota jaką chcesz zapłacić za jedno kliknięcie.

Stawki CPC możesz ustawiać samodzielnie wspierając swoje działania uczeniem maszynowym lub skorzystać z opcji automatycznego określania stawek, w którym wydawca sam spróbuje określić najlepsze stawki za kliknięcie w czasie rzeczywistym w ramach operowanego budżetu miesięcznego.

CPC często odnosi się do modelu rozliczenia pay per click (PPC),w którym reklamodawca płaci wydawcy lub agencji reklamowej na podstawie uzyskanych kliknięć w reklamę (unikalnych wejść na stronę) a nie za samo jej wyświetlenie.