Remarketing / remarketing dynamiczny

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę lub użyły Twojej aplikacji mobilnej. Remarketing dynamiczny jest rozwinięciem tej koncepcji, ponieważ umożliwia wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, którym dany użytkownik zainteresował się wcześniej w witrynie.

Jaka jest różnica?

Remarketing pozwala wyświetlać reklamy banerowe osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę lub użyły Twojej aplikacji mobilnej. Remarketing dynamiczny jest rozwinięciem tej idei dla sklepów internetowych, ponieważ umożliwia wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, który dany użytkownik widział wcześniej w Twoim sklepie.

Jak działa remarketing?

Remarketing umożliwia precyzyjne targetowanie użytkowników na podstawie ich wcześniejszych interakcji ze stroną internetową. Istotne może być w tej kwestii nie tylko wejście na witrynę, ale także wykonanie określonych akcji, np. naciśnięcie konkretnego przycisku czy dodanie przedmiotu do koszyka.

Remarketing pozwala ponownie zainteresować ofertą i zwiększyć szansę na sfinalizowanie transakcji. Statystka pokazuje, że aż 92% osób nie dokonuje zakupu podczas pierwszej wizyty w sklepie online. To ogromna liczba. Czy wiesz, że 3 na 5 użytkowników zauważa reklamy remarketingowe, a ponadto są one 10 razy częściej klikane niż standardowe reklamy banerowe w sieci partnerskiej? To wystarczający powód, żeby wdrożyć remarketing do swojej strategii marketingowej.

Kampania Google Ads oparta na remarketingu działa w stosunkowo prosty sposób. Użytkownik, który wchodzi na witrynę zostawia po sobie ślad – jego aktywność jest rejestrowana przez tag remarketingowy Google. Korzystając z analityki Google, wiemy, jakie podstrony odwiedzał klient, co na nich robił i co interesowało go najbardziej. Internauta trafia na listę remarketingową, w efekcie czego po wyjściu ze sklepu na kolejnych stronach wyświetlają mu się reklamy przedstawiające oglądane wcześniej produkty.

Remarketing w Google Ads stwarza szansę na wtórne przyciągnięcie uwagi klienta i domknięcie sprzedaży. Na reklamach można umieścić np. informacje o dodatkowych rabatach czy darmowej wysyłce, które wpłyną na decyzję zakupową.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny usprawnił pracę tysięcy grafików i marketerów. Tworząc kampanię remarketingową, nie musisz już przygotowywać osobnych zestawów grafik dla każdego produktu, co – nie ukrywajmy – mogło być problematyczne, jeśli oferujesz setki rozmaitych rzeczy.

Silnik Google Ads, bazując na katalogu produktowym i analizie oglądanych przedmiotów, w czasie rzeczywistym automatycznie generuje reklamy remarketingowe, tak by precyzyjnie dopasować przekaz do zainteresowań klienta i miejsca wyświetlania reklamy. Ze względu na to, że remarketing dynamiczny korzysta z gotowej bazy produktów (ich zdjęć i opisów), ten typ kampanii Google Ads jest dedykowany zwłaszcza sklepom internetowym.

Aby usprawnić działanie mechanizmu i zredukować możliwość emisji dziwnych, nielogicznych reklam, zaleca się przygotowanie uniwersalnego szablonu. W jego ramach zdefiniujemy tło, czcionki, logo firmy, sposób przedstawiania ceny, a także CTA. Do dobrych praktyk optymalizacyjnych zaliczymy również wykluczenie podstron lub aplikacji, na których nie chcemy, by wyświetlała się reklama (np. ze względu na niedopasowanie tematyki witryny do oferty).

Poprawnie ustawiona kampania nie tylko zaoszczędzi ci sporo pracy, ale także zwiększy trafność reklamy pod kątem zainteresowań klienta. Korzystając z remarketingu dynamicznego, możesz być pewien, że użytkownik zobaczy rzecz, której w danej chwili poszukuje. Reklamy remarketingowe są także świetnym sposobem na dokończenie rozpoczętego wcześniej procesu zakupowego. Podaje się, że dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads pozwalają odzyskać nawet 73% porzuconych koszyków.

Remarketing dynamiczny efektywnie nakłania do powrotu na stronę sklepu i podjęcia określonych akcji – domknięcia transakcji, wysłania formularza czy zapisania się na wydarzenie. Jako kanał dotarcia doskonale sprawdza się w promocji dotychczasowej, jak i nowej oferty sprzedażowej.