Reklama produktowa (Zakupy Google)

Reklama produktowa w Google Zakupy jest formatem skrojonym na miarę potrzeb biznesów e-commerce. Skuteczna i tania, pozwala szybko zwiększyć widoczność marki i skrócić ścieżkę zakupową klienta.

Google, udostępniając w wyszukiwarce panel Google Zakupy, stworzył potężne narzędzie promocyjne dla sklepów internetowych, które usprawniło proces prezentacji oferty i pozyskiwania nowych klientów. Nowy sposób reklamowania szybko stał się niezwykle atrakcyjny – po zmianie algorytmów kafelki produktowe zaczęły wyświetlać na górze listy wyszukiwania, jeszcze przed organicznymi wynikami i linkami sponsorowanymi. Wzrok klienta w pierwszej kolejności automatycznie zatrzymuje się na kolorowych grafikach, które – emitowane w formie karuzeli – mogą być dowolnie przewijane i porównywane, a dalej efektywnie selekcjonowane.

Zalety reklamy produktowej

Prezentacja zdjęcia produktu

W Google Zakupy nie posiłkujesz się wyłącznie tekstem. Pierwsze skrzypce gra tu barwna fotografia, która przyciąga wzrok i w bezpośrednio sposób wpływa na decyzję zakupową. Reklama produktowa jest obecnie jedynym formatem kampanii Google Ads w wyszukiwarce, która dopuszcza prezentację zdjęcia z towarzyszącym mu opisem, ceną i innymi informacjami o produkcie. To dlatego, przygotowując reklamę produktową, tak ważny jest wybór wysokojakościowych grafik, które dobrze odwzorowują cechy oferowanych przedmiotów.

Porównanie produktów

Na każdym kafelku, oprócz zdjęcia, znajdziemy informację o cenie, dostępności produktu i nazwie sklepu. Taka reklama działa podobnie do popularnych porównywarek cenowych – pozwala w szybki sposób zestawić i wyselekcjonować przedmioty. W tej kwestii dużą rolę ogrywa cena (często wybieramy najtańszy produkt), a także dodatkowe udogodnienia dla klienta, np. darmowa dostawa czy wysoki procent zniżki.

Pozyskanie wartościowego ruchu

Reklama produktów w Google Zakupy zwiększa widoczność oferty marki, a także sprzyja pozyskaniu wartościowego i opłacalnego ruchu. Klient, który przechodzi z reklamy na stronę sklepu internetowego, jest realnie zainteresowany zakupem produktu. W końcu, zanim jeszcze odwiedzi witrynę, posiada informacje, jak wygląda i ile kosztuje poszukiwane przez niego dobro. Warto zauważyć, że kafelki kierują bezpośrednio na podstronę konkretnego produktu (a nie ogólnej kategorii, jak często ma to miejsce w przypadku tekstowych reklam w wyszukiwarce), dzięki czemu ścieżka klienta zostaje skrócona i uproszczona.

Niski koszt pozyskania klienta

Prowadząc produktową kampanię Google Ads, jesteśmy rozliczani w modelu CPC (cost per click). Opłaty naliczają się za kliki, a nie wyświetlenia. Dzięki temu nie płacimy za klientów, którzy odrzucili naszą ofertę już na poziomie selekcji. Taki model, stosunkowo niskim kosztem, pozwala na dotarcie do ogromnej liczby klientów, którzy – nawet mimo tego, że nie wybiorą produktu – mogą zapamiętać markę. Koszt za klika jest zazwyczaj wyższy niż w reklamach w sieci wyszukiwania czy sieci partnerskiej, ale równoważy go wysoki zwrot z inwestycji.

Precyzyjnie kierowanie reklamy

Reklamy są dokładnie dopasowane do zapytań klientów – w tym przypadku nie posługujemy się słowami kluczowymi, ale dobrze zdefiniowanym plikiem produktowym. Kafelki wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne frazy, co daje nam pewność, że klient zobaczy dokładnie to, czego poszukuje. Reklama produktowa daje możliwość dotarcia do konsumentów lokalnie, na terenie kraju, jak i globalnie, a tym samym niemal natychmiastowo zwiększyć zasięg marki.

Reklama produktowa w Google Ads osiąga najlepsze wyniki w połączeniu z innymi formatami reklam – reklamą w wyszukiwarce czy remarketingiem w sieci partnerskiej. Używana jako narzędzie wspomagające, przynosi wysokie współczynniki konwersji i wzrost zysków.

Jak uruchomić reklamę produktową?

Aby uruchomić reklamę produktową musisz posiadać aktywne konto w serwisie Google Ads oraz Google Merchant Center.

Dodawanie produktów

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads.
  2. W górnym menu kliknij w “narzędzia i ustawienia” >”konfiguracja” > “Google Merchant Center“.
  3. W menu po lewej stronie przejdź do sekcji “produkty” > “wszystkie produkty“, a następnie kliknij w przycisk z plusem.
  4. Uzupełnij wszystkie niezbędne informacje dotyczące Twojego produktu i kwestii logistycznych.
  5. Zapisz wszystkie informację klikając w przycisk na samym dole. Upewnij się, że wszystkie informację zostały wprowadzone prawidłowo.

Obecny status wszystkich produktów możesz sprawdzić przechodząc do sekcji “produkty” > “wszystkie produkty

Utworzenie kampanii

  1. Zaloguj się na swoje konto reklamowe Google Ads.
  2. W menu po lewej stronie kliknij w “kampanie” > “+ nowa kampania“.
  3. Zaznacz cel kampanii “Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu” aby wyświetlić wszystkie opcje i wybierz typ kampanii “produktowa“.
  4. Wybierz konto Merchant Center, na którym dodawałeś produkty. Jeżeli nie widzisz żadnego konta musisz w pierwszej kolejności połączyć konto Google Ads z Merchant Center.
  5. Uzupełnij wszystkie informację dotyczące strategii określania stawek i budżetu.
  6. Wybierz produkty, które chcesz reklamować i skonfiguruj swoje reklamy.