Reklama banerowa (Display Network)

Reklama banerowa w sieci partnerskiej Google, która zrzesza ponad 2 miliony witryn o rozmaitej tematyce, jest jednym z najlepszych sposobów na przeprowadzenie szeroko zakrojonej kampanii zasięgowej. Reklama banerowa pozwala na dotarcie do ponad 90% użytkowników z dostępem do Internetu. Korzystając z ogromnej bazy stron www, aplikacji, filmów czy silnika Gmail, Google wyświetla reklamy dokładnie tam, gdzie znajdują się nasi odbiorcy, a tym samym stwarza możliwość zainteresowania marką i zaangażowania potencjalnych klientów.

Wstęp

Reklama banerowa w sieci partnerskiej składa się z banerów reklamowych, które podążają za użytkownikiem w internecie.  Google umożliwia tworzenie rozmaitych formatów reklam, tak aby dotrzeć do różnych grup odbiorców:

  • tekstowe
  • graficzne
  • multimedialne
  • animowane

W samej grupie grafik znajdziemy 14 polecanych rozmiarów, które powinny posłużyć do przygotowania banerów displayowych. Zróżnicowanie reklam pod kątem wymiarów grafik, treści i rodzajów, a następnie bieżące testowanie i sprawdzanie, jakie wyniki przynoszą poszczególne kreacje jest najlepszym sposobem na optymalizację i podniesienie skuteczności reklamy banerowej.

Jak kierować reklamy banerowe?

Reklama banerowa w sieci partnerskiej, podobnie jak inne rodzaje reklam w Google Ads, mogą być precyzyjnie targetowane. Dokładnie określenie grupy odbiorców i miejsc docelowych daje pełną kontrolę nad tym, gdzie i komu wyświetlą się kreacje reklamowe.

Wśród dostępnych typów kierowania wyróżniamy:

  • kierowanie kontekstowe (za pomocą słów kluczowych i tematów)

W odróżnieniu od tradycyjnych reklam w wyszukiwarce , w reklamach banerowych nie mamy możliwości ustalenia rodzaju dopasowania słów kluczowych. Wybrane frazy nie powinny być więc ani zbyt wąskie, ani za ogólne. To samo tyczy się tematów – wskazanie dobrze zdefiniowanej tematyki witryn sprzyja osiągnięciu lepszych wyników. Taka specyfikacja reklam pociąga za sobą konieczność ciągłego śledzenia i optymalizacji kampanii.

  • kierowanie na miejsca docelowe

Google pozwala określić konkretne strony lub aplikacje, w obrębie których chcemy, by pojawiała się nasza reklama. Dobrą praktyką jest równoczesne przygotowanie listy miejsc wykluczonych, a więc witryn, na których reklamy nie zostają wyświetlone.

Wybór tego typu kierowania pomaga przejąć kontrolę nad miejscem emisji reklam (nie pozostawiamy tej kwestii w rękach automatu, ale samodzielnie decydujemy, który kanał promocji jest zgodny z naszą strategią). Z drugiej strony, jest jednak bardziej kosztowny. Stawki CPC są uzależnione od wielkości/zasięgu wybranej witryny i zwykle są wyższe niż stawki za strony www definiowane przez system.

  • kierowanie na osoby

Kampanie Google Ads mogą być targetowane ze względu na demografię, zainteresowania lub konkretne grupy odbiorców. Korzystanie z grup remarketingowych (a więc list osób, które miały wcześniej styczność z witryną) może być świetnym uzupełnieniem strategii marketingowej. Ten typ kierowania, z racji swoich niskich kosztów, jest także zalecany początkującym osobom, które dopiero zaczynają ustawiać reklamy w sieci partnerskiej.

Reklama banerowa w sieci partnerskiej jest atrakcyjnym kanałem promocji. Gwarantuje szeroki zasięg, dzięki czemu dobrze sprawdza się w kampaniach wizerunkowych, jak i remarketingowych nastawionych na sprzedaż. Dobrze zoptymalizowana, pozwala stosunkowo niskim kosztem dotrzeć do grupy docelowej i spełnić nasze cele kampanii.