Reklama aplikacji mobilnych

Reklama aplikacji mobilnych pozwala zwiększyć ilość instalacji lub pozyskać wartościowych użytkowników, którzy – w dłuższej perspektywie – przyniosą zyski firmie. Sprawdzamy, jak przy pomocy Google skutecznie reklamować produkty mobilne.

Popularność aplikacji rośnie z każdym rokiem. Własne produkty mobilne posiadają już nie tylko producenci gier i twórcy social media, ale praktycznie każda marka, która pragnie liczyć się na rynku. Wśród oferowanych aplikacji znajdziemy narzędzia do rozrywki, usprawniające codzienną pracę, a także te pozwalające szybko nabyć wymarzony produkt – bilety lotnicze, ubrania czy artykuły spożywcze. Jak podają statystki, 49% użytkowników otwiera aplikacje aż 11 razy dziennie! W przypadku milenialsów liczby te są nieporównywalnie większe – 21% młodych odpala wybrane oprogramowanie ponad 50 razy na dzień. Szacuje się, że zysk generowany przez apki przekroczy w 2020 roku 189 miliardów dolarów. Nic dziwnego, że coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie dedykowanej aplikacji mobilnej.

Liczba dostępnych aplikacji systematycznie rośnie, a tym samym coraz trudniejsze staje się wybicie na tle konkurencji. Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy samo stworzenie świetnej aplikacji. Użytkownicy muszą pobierać i aktywnie korzystać z twojego produktu.

Co musisz wiedzieć?

Google Ads umożliwia promocję aplikacji mobilnych dedykowanych na Android lub iOS. Reklama tego typu działa w oparciu o systemy uczące się, tzn. nie musisz samodzielnie przygotowywać kompleksowej kreacji reklamowej. Silnik Google robi to za ciebie, korzystając z gotowych opisów i zdjęć dostępnych na stronie aplikacji. Automatyczne generowanie reklam niesie za sobą wiele plusów. Zestawy reklamowe są na bieżąco optymalizowane – wybierane są te treści, formaty i miejsca docelowe, w których reklamy mają największą szansę zostać zauważone i kliknięte.

Oczywiście – podobnie jak w przypadku innych automatycznych kampanii takich jak remarketing dynamiczny – korzystając z reklam tego typu, tracisz pełną kontrolę nad tym, jak finalnie będzie wyglądać twoja kreacja. To dlatego, zwłaszcza w kontekście reklam aplikacji, tak ważne jest przygotowanie wysoko jakościowych tekstów, które będą dobrze wyglądać zestawione w rozmaitych konfiguracjach.

Reklama aplikacji mobilnych w Google Ads, dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów i możliwości precyzyjnego śledzenia skuteczności kampanii, jest najlepszym sposobem na promocję produktu mobilnego zarówno wśród nowych, jak i obecnych użytkowników

Jak uruchomić reklamę aplikacji w Google Ads?

Tworząc reklamy aplikacji mobilnych, samodzielnie wskazujesz cel, czyli to, pod jakim kątem powinna być optymalizowana kampania. Do wyboru masz optymalizację pod kątem:

  • liczby instalacji – nastawienie na jak największą liczbę pobrań,
  • liczby działań w aplikacji – nastawienie na pozyskanie użytkowników, którzy będą jak najczęściej korzystać z aplikacji,
  • wartości działania w aplikacji – nastawienie na pozyskanie użytkowników, którzy będą wykonywać określone akcje, a tym samym podnosić zyski firmy.

W panelu zdefiniujesz treści, stawki początkowe, informacje o językach, lokalizacji, a także wykluczysz strony internetowe i aplikacje. Google testuje różne formaty i warianty reklam, a przy tym automatycznie steruje stawkami, tak by wyświetlać przekaz o największej skuteczności.

Reklama aplikacji mobilnych może pokazywać się w wyszukiwarce, sieci partnerskiej, na Youtube lub w innych produktach Google np. Google Play – ich docelowe miejsce emisji zostanie wybrane przez system Google.