Rodzaje kampanii Google Ads

W ofercie Google Ads dostępnych jest kilka rodzajów kampanii reklamowych, które różnią się wyglądem, lokalizacją, oraz celem, jaki chcemy osiągnąć.

W ofercie Google Ads dostępnych jest kilka rodzajów kampanii reklamowych, które różnią się wyglądem, lokalizacją, oraz celem, jaki chcemy osiągnąć.

Prowadzenie kampanii Google Ads nie wymaga minimalnego budżetu reklamowego. System pozwala na optymalizację kosztów w ramach wskazanej sumy wydatków na reklamę. Nie ma również ograniczeń czasowych. Kampanię można w każdej chwili zawiesić, zatrzymać lub zmodyfikować.

1. Sieć wyszukiwania (linki sponsorowane)

Sieć wyszukiwania oferuje możliwość wyświetlania reklam tekstowych (linki sponsorowane) w wynikach wyszukiwarki Google (SERP). Reklamy mogą pojawiać się zarówno na samej górze jak i na samym dole wyszukiwarki w zależności od ustawień kampanii oraz stawek jakimi operujesz.

Reklamy w wyszukiwarce są emitowane na podstawie wybranych słów kluczowych, co pozwala na emisję reklam tylko w przypadku gdy ktoś szuka produktu lub usługi, jaką oferujemy.

2. Sieć partnerska (Display Network)

Sieć reklamowa pozwala wyświetlać reklamy displayowe (banerowe) w innych produktach Google i na stronach partnerskich. Reklamy w tym typie kampanii mogą mieć postać statycznych lub interaktywnych banerów graficznych lub video.

W ustawieniach kampanii sam możesz wybrać miejsca wyświetlania reklam oraz ustawić docelową stawkę za kliknięcie. Sieć reklamowa pozwala również na remarketing, czyli wyświetlanie dopasowanych reklam Display podążających za użytkownikami w internecie, którzy odwiedzili wcześniej Twoją witrynę.

3. Produktowa (Google Shopping)

Kampania produktowa to idealna forma reklamy dla właścicieli sklepów internetowych. Umożliwia wyświetlanie reklam produktowych w wyszukiwarce Google oraz w porównywarkach cenowych na stronach partnerskich.

W przeciwieństwie do pozostałych typów kampanii, wymagane jest założenie konta w Google Merchant Center, gdzie dodajemy i konfigurujemy nasze produkty przed budową kampanii w Google Ads.

4. Video (Youtube)

Youtube jest drugą najczęściej odwiedzaną witryną na świecie, z której codziennie korzysta ponad 2 miliardy osób, a liczba ta cały czas się powiększa.

Reklama video w serwisie Youtube może być więc bardzo efektywna w zakresie promowania marki, natomiast wymagają stworzenia atrakcyjnych reklam video i odpowiedniego targetowania. W przeciwnym wypadku narażamy się na przepalanie sporego budżetu reklamowego, który możemy wykorzystać w lepszy sposób.

5. Lokalna (Google Moja Firma, Mapy Google)

W przypadku kampanii lokalnych, Google wykorzystuje informacje z Twojego profilu Google Moja Firma (GMB), aby określić odbiorców, położenie geograficzne i słowa kluczowe. Na podstawie tych danych, reklamy lokalne emitowane są automatycznie w sieci wyszukiwania, sieci display oraz na mapach Google.

Możemy ustawić język odbiorców, strategię ustalania stawek i średni budżet dzienny, a następnie sztuczna inteligencja Google sama ustali kto powinien zobaczyć nasze reklamy.

6. Promująca aplikacje

Kampanie promujące aplikacje to w pełni automatyczne kampanie, służące do zwiększania liczby instalacji lub konwersji na urządzeniach mobilnych. Reklamy mogą pojawiać się w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play, serwisie Youtube i ponad 3 mln stron i aplikacjach mobilnych.

Po podaniu podstawowych informacji na temat aplikacji, sprecyzowaniu grupy odbiorców, celu oraz stawek, Google sam utworzy różne formaty reklam dopasowane do miejsc, w których będą się pojawiać.

Ocena 5/5 (głosów: 13)