Reklama produktowa w Google (sklepy internetowe)

Reklama produktowa w Google Merchant Center jest idealnym formatem reklamy skrojonym na miarę potrzeb sklepów internetowych i eCommerce. Skuteczna i tania, pozwala szybko zwiększyć widoczność marki i skrócić ścieżkę zakupową klienta.

Jak działa reklama produktowa?

Reklama produktowa, czasami nazywana również PLA (Product Listing Ads) to rodzaj kampanii Google Ads, który pozwala wyświetlać wizualne reklamy produktów z naszego sklepu w wyszukiwarce Google oraz w partnerskich porównywarkach cenowych.

Reklama produktowa zostanie wyświetlona dopiero w momencie, gdy ktoś wyszukuje dany produkt, a płatność następuje podczas kliknięcia w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie. Obok zostaną wyświetlone również reklamy konkurencji.

Po kliknięciu w reklamę zostaniemy przeniesieni bezpośrednio do strony produktowej sklepu internetowego, na której możemy dokonać zakupu.

Reklama produktowa jest kluczowa dla właścicieli sklepów internetowych. Ich celem jest uwidocznienie produktów dla potencjalnych klientów w całym Internecie i zwiększenie wartościowego ruchu w witrynie.

Jak wygląda reklama produktowa?

Reklama produktowa może wyświetlać się na samej górze wyników wyszukiwarki Google lub po prawej stronie. Oba warianty są losowe i zapewniają dużą widoczność reklamy.

Wariant 1

reklama produktowa - na górze wyników wyszukiwarki google

Wariant 2

reklama produktowa - z prawej strony wyników wyszukiwarki google

Dlaczego warto korzystać z reklamy produktowej?

Według badań przeprowadzonych przez Merkle, wydatki na reklamę produktową w wyszukiwarce Google wzrosły o 38% w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy wydatki na reklamę tekstową spadły o 12%.

Reklama produktowa odpowiada teraz za 69% wszystkich kliknięć w Google Ads, a ta liczba ciągle rośnie. Dzieje się tak, ponieważ reklamy produktowe uzyskują najlepsze miejsca w wynikach wyszukiwarki, a ich wizualny format przyciąga większość kliknięć.

serp - reklama produktowa - reklama tekstowa - wyniki organiczne

Reklama produktowa vs reklama tekstowa

Reklama produktowa jest obecnie jedynym formatem kampanii Google Ads w wyszukiwarce, która dopuszcza prezentację zdjęcia z towarzyszącym mu opisem, ceną i innymi informacjami o produkcie.

Potencjalni klienci korzystają z tej formy reklamy nie tylko podczas robienia zakupów ale również podczas researchu. Pozwala ona w łatwy sposób porównać różne rodzaje danego produkty, modele, kolory, ceny, a także sklepy, w których można je kupić. Reklama tekstowa oraz wyniki organiczne (SEO) są w tym przypadku jedynie dodatkiem brandingowym, który nie przyczyni się do wzrostu konwersji w sklepie.

Precyzyjne kierowanie reklamy

Reklamy produktowe są dokładnie dopasowane do zapytań klientów. Nie posługujemy się słowami kluczowymi, ale dobrze zdefiniowanym plikiem produktowym. Kafelki wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne zapytania w wyszukiwarce, co daje nam pewność, że klient zobaczy dokładnie to, czego poszukuje.

Reklama produktowa daje możliwość dotarcia do konsumentów lokalnie, na terenie kraju i globalnie, tym samym dając możliwość na natychmiastowe zwiększenie zasięgu marki w internecie.

Pozyskanie wartościowego ruchu

Użytkownik, który kliknie w reklamę produktową, wykazuje duże zainteresowanie, co zwiększa szansę na konwersję. Przed kliknięciem, posiada wszystkie informacje na temat tego jak wygląda i ile kosztuje dany produkt. Dodatkowo, kafelki kierują bezpośrednio na podstronę wybranego produktu (a nie ogólnej kategorii, jak często ma to miejsce w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce), dzięki czemu ścieżka zakupowa zostaje skrócona i uproszczona.

Porównywarka cenowa

Reklama produktowa działa podobnie do popularnych porównywarek cenowych – pozwala w szybki sposób zestawić i wyselekcjonować wyszukiwane przedmioty. W tej kwestii dużą rolę odgrywa dobrej jakości zdjęcie produktu, cena, a także dodatkowe udogodnienia takie jak darmowa dostawa czy rabaty cenowe.

Jak uruchomić reklamę produktową?

Aby uruchomić reklamę produktową, musimy posiadać aktywne konto Google Ads oraz Merchant Center oraz skonfigurować swoje produkty.

Dodanie produktów w Merchant Center

  1. W pierwszej kolejności zaloguj się na swoje konto Google Ads.
  2. W górnym menu kliknij w „narzędzia i ustawienia” >”konfiguracja” > „Google Merchant Center„.
  3. Po otwarciu Merchant Center, w menu po lewej stronie przejdź do sekcji „produkty” > „wszystkie produkty„, a następnie kliknij w przycisk z plusem.
  4. Uzupełnij wszystkie niezbędne informacje dotyczące Twojego produktu i niezbędnych kwestii logistycznych.
  5. Zapisz wszystkie informację klikając w przycisk na samym dole. Upewnij się, że wszystkie informację zostały wprowadzone prawidłowo.

Obecny status dodanych produktów w Merchant Center znajdziesz w sekcji „produkty” > „wszystkie produkty„. Aby wyświetlać reklamy produktów za pomocą Google Ads, status dodanych produktów musi być aktywny.

Budowa kampanii produktowej w Google Ads

  1. Aby utworzyć kampanię reklam produktowych zaloguj się na swoje konto Google Ads.
  2. W menu po lewej stronie kliknij w „kampanie” > „+ nowa kampania„.
  3. Zaznacz cel kampanii „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu” i wybierz typ kampanii „produktowa„.
  4. Wybierz konto Merchant Center, na którym dodawałeś produkty. Jeżeli nie widzisz żadnego konta musisz w pierwszej kolejności połączyć konto Google Ads z Merchant Center.
  5. Uzupełnij wszystkie informację dotyczące strategii określania stawek i budżetu reklamowego.
  6. Wybierz produkty, które chcesz reklamować i skonfiguruj swoje reklamy.

Obecny status kampanii w Google Ads możesz sprawdzić klikając w „kampanie” w menu po lewej stronie.

Ocena 5/5 (głosów: 19)
google partner badge