Reklama lokalna w mapach Google (Wizytówka firmy)

Głównym celem reklamy lokalnej jest przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twoich fizycznych lokalizacji. W tym celu Google udostępnia swoje główne platformy dla marketerów i reklamodawców, takie jak Mapy Google, Google Display, YouTube, profil firmy i wyszukiwarki Google.

Głównym celem reklamy lokalnej w mapach Google jest przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twoich fizycznych lokalizacji. W tym celu Google udostępnia swoje główne platformy dla marketerów i reklamodawców, takie jak Mapy Google, Google Display, YouTube, profil firmy i wyszukiwarki Google.

Jak działa reklama lokalna?

Reklama lokalna w mapach Google ma na celu dostarczenie potencjalnym klientom informacji na temat fizycznej lokalizacji Twojej firmy lub sklepu.

Reklamy lokalne w kampanii Google Ads są zoptymalizowane pod kątem znajdowania odpowiednich osób i docierania do konsumentów o największym potencjale odwiedzenia firmy. Są uruchamiane we właściwym czasie na podstawie intencji użytkownika, odległości od miejsca, wyszukiwania lokalnego, wyszukiwania na mapach Google itp. Ponadto wykorzystują odpowiedni komunikat i używają standardowych kreacji zoptymalizowanych pod kątem przyciągania ruchu do obiektu.

Formaty reklamy lokalnej w produktach Google

Utworzenie profilu firmy

Aby z powodzeniem wyświetlać lokalizację swojej firmy w mapach Google lub korzystać z reklamy lokalnej, musimy najpierw założyć profil firmy.

  1. Wejdź na stronę profilu firmy i zaloguj się na swoje konto Google.
  2. Jeżeli nie posiadasz jeszcze żadnego profilu firmy, po zalogowaniu zostaniesz automatycznie przekierowany do kreatora profilu. W przeciwnym wypadku kliknij w przycisk „Zarządzaj„, a następnie „Dodaj firmę
  3. W kolejnym kroku podaj nazwę swojej firmy, wybierz rodzaj działalności i branżę, w której działasz.
  4. Podaj dokładny adres lokalizacji fizycznej Twojej firmy.
  5. Wprowadź swoje dane kontaktowe i adres URL strony.
  6. Zweryfikuj podany numer kontaktowy poprzez wpisanie kodu z wiadomość SMS lub połączenia głosowego
  7. Wprowadź informacje na temat swojej firmy (logo, zdjęcia, godziny otwarcia, aktualności itp.)
  8. Aby profil firmy działał poprawnie, będziesz musiał zweryfikować swoją lokalizację. W tym celu Google wyślę list z kodem weryfikacyjnym na podany przez Ciebie adres w ciągu 14-30 dni od założenia profilu firmy.

Gdzie mogą się wyświetlać reklamy lokalne?

Reklamy lokalne mają postać różnych formatów i mogą pojawiać się we wszystkich zasobach reklamowych Google.

1. Mapy Google

Gdy klienci wyszukują firmy lub odkrywają okolicę w Mapach Google, Google dopasowuje te działania do lokalizacji Twojej firmy. Każda osoba w pobliżu lub osoba wykazująca zainteresowanie Twoją lokalizacją może zobaczyć Twoją reklamę.

Reklama mapy Google

Automatyczne sugerowanie reklam pomaga wyświetlać Twoje oferty jeszcze przed pełnym zakończeniem wyszukiwania, wyświetlając sugerowane lokalizacje reklam.

2. Wyszukiwarka Google

W przypadku reklamy w wyszukiwarce, Google dopasowuje Twoją reklamę do słów kluczowych, które są istotne dla Twojej firmy i lokalizacji.

Reklama lokalna w wyszukiwarce Google

3. Youtube

Google może wyświetlać Twoje reklamy w serwisie YouTube, w miejscach, w których z największym prawdopodobieństwem przyciągną potencjalnych klientów do sklepu.

Reklama lokalna w serwisie Youtube

4. Display Network

Display Network (sieć reklamowa) to inaczej wszystkie strony w internecie, które umożliwiają wyświetlanie reklam na swoich stronach za pośrednictwem Google. Możesz wybrać, aby Twoje reklamy były wyświetlane w najbardziej odpowiednich dla Twojej marki miejscach w całej sieci reklamowej. Google zoptymalizuje miejsca, w których wyświetlają się Twoje reklamy, aby Twoje produkty lub usługi przyciągały największą uwagę.

Reklama lokalna w sieci display

5. Gmail

Twoje reklamy w ramach kampanii lokalnych mogą docierać do użytkowników Gmaila na wszystkich urządzeniach mobilnych. W takim przypadku ten format jest dostępny tylko w kampaniach lokalnych z rozszerzeniami lokalnymi.

Najlepsze praktyki dla reklam lokalnych

Tworząc kampanię lokalną w Google Ads, musisz wziąć pod uwagę pewne wymagania dotyczące reklam. Zaczynając od tego, jak stworzyć dobrą kampanię, po odpowiednie kreacje, których chcesz użyć i wiele więcecj.

  • Wymagania: Musisz mieć na koncie aktywne rozszerzenia miejsc docelowych, rozszerzenia stowarzyszonych miejsc docelowych lub mieć profil firmy połączony z Google Ads.
  • Konwersje offline: Kampania musi być skonfigurowana na koncie aktywnym i kwalifikującym się do wizyt w lokalizacji stacjonarnej (niezależnie od kanału Google).
  • Określanie stawek: Możesz użyć opcji Maksymalizuj wartość konwersji i Maksymalizuj liczbę konwersji. Jeśli korzystasz z ustalania stawek pod kątem maksymalizacji wartości konwersji, pamiętaj o zastosowaniu wartości konwersji do każdego celu konwersji powiązanego z kampanią.
  • Zasoby tekstowe: Zasoby tekstowe, w tym nagłówki, opisy, wezwania do działania i końcowy adres URL, muszą być aktualizowane przy każdej nowej kampanii.
  • Zasoby wideo i graficzne: Kampania musi zawierać co najmniej 1 obraz, 1 logo i 1 10-sekundowy film w YouTube.
  • Upewnij się, że logo ma ciemne tło lub kolorowe tło, aby wyróżniało się w Mapach Google.
  • Zalecamy, aby reklamy zawierały obraz z widocznym produktem, obraz z kilkoma osobami, baner bez tekstu lub obraz z wyrazistym kolorem tła (ze względu na rodzaj miejsca docelowego stosowanego w kampaniach lokalnych, użycie białego w tle sprawia, że ​​wiadomość pozostaje niezauważona).
  • Cele konwersji: wizyty w sklepie stacjonarnym można ustawić jako główny wskaźnik KPI w kampaniach sklepowych, jednak jeśli kampania nie kwalifikuje się do wizyt w sklepie stacjonarnym, można dodać działania lokalne (adresy i kontakty).
Ocena 5/5 (głosów: 39)