Głównym celem reklamy lokalnej w mapach Google jest przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twoich fizycznych lokalizacji. W tym celu Google udostępnia swoje główne platformy dla marketerów i reklamodawców, takie jak Mapy Google, Google Display, YouTube, profil firmy i wyszukiwarki Google.
Jak działa reklama lokalna?
Reklama lokalna w mapach Google ma na celu dostarczenie potencjalnym klientom informacji na temat fizycznej lokalizacji Twojej firmy lub sklepu.
Reklamy lokalne w kampanii Google Ads są zoptymalizowane pod kątem znajdowania odpowiednich osób i docierania do konsumentów o największym potencjale odwiedzenia firmy. Są uruchamiane we właściwym czasie na podstawie intencji użytkownika, odległości od miejsca, wyszukiwania lokalnego, wyszukiwania na mapach Google itp. Ponadto wykorzystują odpowiedni komunikat i używają standardowych kreacji zoptymalizowanych pod kątem przyciągania ruchu do obiektu.

Utworzenie profilu firmy
Aby z powodzeniem wyświetlać lokalizację swojej firmy w mapach Google lub korzystać z reklamy lokalnej, musimy najpierw założyć profil firmy.
- Wejdź na stronę profilu firmy i zaloguj się na swoje konto Google.
- Jeżeli nie posiadasz jeszcze żadnego profilu firmy, po zalogowaniu zostaniesz automatycznie przekierowany do kreatora profilu. W przeciwnym wypadku kliknij w przycisk „Zarządzaj„, a następnie „Dodaj firmę„
- W kolejnym kroku podaj nazwę swojej firmy, wybierz rodzaj działalności i branżę, w której działasz.
- Podaj dokładny adres lokalizacji fizycznej Twojej firmy.
- Wprowadź swoje dane kontaktowe i adres URL strony.
- Zweryfikuj podany numer kontaktowy poprzez wpisanie kodu z wiadomość SMS lub połączenia głosowego
- Wprowadź informacje na temat swojej firmy (logo, zdjęcia, godziny otwarcia, aktualności itp.)
- Aby profil firmy działał poprawnie, będziesz musiał zweryfikować swoją lokalizację. W tym celu Google wyślę list z kodem weryfikacyjnym na podany przez Ciebie adres w ciągu 14-30 dni od założenia profilu firmy.
Gdzie mogą się wyświetlać reklamy lokalne?
Reklamy lokalne mają postać różnych formatów i mogą pojawiać się we wszystkich zasobach reklamowych Google.
1. Mapy Google
Gdy klienci wyszukują firmy lub odkrywają okolicę w Mapach Google, Google dopasowuje te działania do lokalizacji Twojej firmy. Każda osoba w pobliżu lub osoba wykazująca zainteresowanie Twoją lokalizacją może zobaczyć Twoją reklamę.

Automatyczne sugerowanie reklam pomaga wyświetlać Twoje oferty jeszcze przed pełnym zakończeniem wyszukiwania, wyświetlając sugerowane lokalizacje reklam.
2. Wyszukiwarka Google
W przypadku reklamy w wyszukiwarce, Google dopasowuje Twoją reklamę do słów kluczowych, które są istotne dla Twojej firmy i lokalizacji.

3. Youtube
Google może wyświetlać Twoje reklamy w serwisie YouTube, w miejscach, w których z największym prawdopodobieństwem przyciągną potencjalnych klientów do sklepu.

4. Display Network
Display Network (sieć reklamowa) to inaczej wszystkie strony w internecie, które umożliwiają wyświetlanie reklam na swoich stronach za pośrednictwem Google. Możesz wybrać, aby Twoje reklamy były wyświetlane w najbardziej odpowiednich dla Twojej marki miejscach w całej sieci reklamowej. Google zoptymalizuje miejsca, w których wyświetlają się Twoje reklamy, aby Twoje produkty lub usługi przyciągały największą uwagę.

5. Gmail
Twoje reklamy w ramach kampanii lokalnych mogą docierać do użytkowników Gmaila na wszystkich urządzeniach mobilnych. W takim przypadku ten format jest dostępny tylko w kampaniach lokalnych z rozszerzeniami lokalnymi.
Najlepsze praktyki dla reklam lokalnych
Tworząc kampanię lokalną w Google Ads, musisz wziąć pod uwagę pewne wymagania dotyczące reklam. Zaczynając od tego, jak stworzyć dobrą kampanię, po odpowiednie kreacje, których chcesz użyć i wiele więcecj.
- Wymagania: Musisz mieć na koncie aktywne rozszerzenia miejsc docelowych, rozszerzenia stowarzyszonych miejsc docelowych lub mieć profil firmy połączony z Google Ads.
- Konwersje offline: Kampania musi być skonfigurowana na koncie aktywnym i kwalifikującym się do wizyt w lokalizacji stacjonarnej (niezależnie od kanału Google).
- Określanie stawek: Możesz użyć opcji Maksymalizuj wartość konwersji i Maksymalizuj liczbę konwersji. Jeśli korzystasz z ustalania stawek pod kątem maksymalizacji wartości konwersji, pamiętaj o zastosowaniu wartości konwersji do każdego celu konwersji powiązanego z kampanią.
- Zasoby tekstowe: Zasoby tekstowe, w tym nagłówki, opisy, wezwania do działania i końcowy adres URL, muszą być aktualizowane przy każdej nowej kampanii.
- Zasoby wideo i graficzne: Kampania musi zawierać co najmniej 1 obraz, 1 logo i 1 10-sekundowy film w YouTube.
- Upewnij się, że logo ma ciemne tło lub kolorowe tło, aby wyróżniało się w Mapach Google.
- Zalecamy, aby reklamy zawierały obraz z widocznym produktem, obraz z kilkoma osobami, baner bez tekstu lub obraz z wyrazistym kolorem tła (ze względu na rodzaj miejsca docelowego stosowanego w kampaniach lokalnych, użycie białego w tle sprawia, że wiadomość pozostaje niezauważona).
- Cele konwersji: wizyty w sklepie stacjonarnym można ustawić jako główny wskaźnik KPI w kampaniach sklepowych, jednak jeśli kampania nie kwalifikuje się do wizyt w sklepie stacjonarnym, można dodać działania lokalne (adresy i kontakty).