Reklama banerowa (displayowa) w sieci reklamowej Google (GDN – Google Display Network) jest jednym z najlepszych sposobów na przeprowadzenie szeroko zakrojonej kampanii zasięgowej i wizerunkowej.
Jak działa reklama Display?
Reklama displayowa to jeden z typów kampanii Google Ads. Zrzesza ona ponad 200 milionów witryn, aplikacji i video, w których mogą pojawiać się Twoje reklamy.
Korzystając z tego typu kampanii możesz dotrzeć do 90% użytkowników internetu na całym świecie. Prawidłowo skonfigurowana kampania Display pomoże Ci zbudować solidny i rozpoznawalny wizerunek marki za pomocą reklam banerowych, które podążają za odbiorcami na wybranych kanałach w całym internecie.
Jaka wygląda reklama displayowa?
Reklamy displayowe mogą mieć postać statycznych lub interaktywnych banerów graficznych lub video.

Rozmiary reklam displayowych
Poniżej znajdziesz standardowe rozmiary banerów dostępnych w kampanii Display, podanych w pikselach. Niezależnie od wymiarów, żaden baner nie może przekraczać 150 KB rozmiaru, aby dodać go do Google Ads.
Urządzenia deskoptowe
- 250 x 250 – kwadrat
- 200 x 200 – mały kwadrat
- 468 x 60 – baner
- 728 x 90 – długi baner
- 300 x 250 – baner śródtekstowy
- 336 x 280 – duży prostokąt
- 120 x 600 – wieżowiec
- 160 x 600 – szeroki wieżowiec
- 300 x 600 – reklama na pół strony
- 970 x 90 – powiększony długi baner
Urządzenia mobilne
- 300 x 50 – baner mobilny
- 320 x 50 – baner mobilny
- 320 x 100 – duży baner mobilny
Kiedy korzystać z reklamy banerowej?
Z reklam banerowych warto korzystać, gdy celem Twojej kampaniij jest budowanie świadomości lub wizerunku marki, w bardziej opłacalny sposób niż reklama w wyszukiwarce lub na serwisach typu Social Media.
Dlaczego tak jest? Ponieważ reklama banerowa jest znacznie tańsza, przez co zapewni nam o wiele więcej kliknięć i wyświetleń reklamy, w ramach operowanego budżetu reklamowego.
Kierowanie kampanii Display
Podczas konfiguracji kampanii typu Display możemy sprecyzować, w jaki sposób chcemy kierować nasze reklamy i docierać do naszych odbiorców.
1. Kierowanie kontekstowe
Kierowanie kontekstowe pozwala na targetowanie odbiorców przy pomocy wybranych słów kluczowych lub tematów. Wybrane frazy nie powinny być zbyt wąskie, ani za ogólne. To samo tyczy się tematów – wskazanie dobrze zdefiniowanej tematyki witryn sprzyja osiągnięciu lepszych wyników.
Taka specyfikacja reklam pociąga za sobą konieczność ciągłego śledzenia i optymalizacji kampanii.
2. Miejsca docelowe
Możemy określić konkretne miejsca docelowe, takie jak strony lub aplikacje, w obrębie których chcemy wyświetlać nasze reklamy. Dobrą praktyką jest równoczesne przygotowanie odpowiednich wykluczeń – listy miejsc docelowych, na których reklamy nie zostaną wyświetlone.
Wybranie miejsc docelowych umożliwia przejęcie kontroli nad automatycznym systemem, który sam określa miejsca emisji reklam displayowch. Dzięki temu możemy sami zadecydować o tym, jakie umiejscowienie reklam jest odpowiednie dla naszej strategii.
3. Odbiorcy
- dane demograficzne – płeć, wiek i dochód gospodarstwa domowego(obecnie niedostępny w Polsce).
- segmenty odbiorców – kim są, jakie są ich zainteresowania i zwyczaje zakupowe, czego ostatnio szukają w internecie.
- sposób interakcji z firmą – przez kliknięcie w reklamę, ich zachowania na stronie, podobni do nich użytkownicy lub własnoręcznie utworzone listy odbiorców.
4. Remarketing
Utworzenie listy remarketingowej – automatycznie aktualizowanej listy użytkowników, którzy mieli wcześniej styczność z naszą witryną, a następnie wyświetlanie im spersonalizowanych reklam banerowych w całym internecie. Może być to świetnym uzupełnieniem naszej strategii reklamowej, przy bardzo niskim koszcie.
5. Urządzenia
- telefony komórkowe
- komputery
- tablety
6. Lokalizacje
Reklamy w sieci display mogą być wyświetlane w wybranych lokalizacjach na całym świecie. Trzeba wziąć pod uwagę, że stawki w różnych krajach mogą różnić się od siebie.
Optymalizacja kampanii Display
Optymalizacja kampanii Display może okazać się bardzo czasochłonna. Wymaga analitycznego podejścia i stałego monitoringu. Od czego najlepiej zacząć?
Oceń dane demograficzne
Niektóre dane demograficzne odbiorców mogą być idealne dla tradycyjnego marketingu, ale mogą mieć słabe wyniki w środowisku cyfrowym. Po konfiguracji kierowania reklam na konkretne dane demograficzne takie jak wiek lub lokalizację, sprawdzaj skuteczność tego, co nie zostało wykluczone.
Monitoruj miejsca wyświetlania reklam
Google pozwala na bieżąco sprawdzać, gdzie Twoje reklamy są wyświetlane po uruchomieniu kampanii. Informacje te można znaleźć w sekcji:
Treści > Gdzie wyświetlały się reklamy
Filtrowanie miejsc docelowych na podstawie wysokich wydatków lub CTR, pomoże Ci zidentyfikować witryny, które stanowią bezpośrednie zagrożenie dla kondycji Twojej kampanii.
Sprawdź zduplikowane witryny i te, o dziwnych adresach URL. Wejdź na każdą z nich i oceń, czy warto wyświetlać tam reklamy. Jeżeli nie, wyklucz je z całej kampanii.
Pomyśl nad stylem swojej reklamy
Jeśli nie wiesz od czego zacząć lub masz ograniczony czas na testowanie reklam, skorzystaj z ogólnodostępnych statystyk. Według badań, rozmiary reklam 300 x 250 i 728 x 90 uzyskują więcej wyświetleń i wyższy CTR, niż pozostałe formaty.
Reklama powinna być również spójna z Twoją marką. Wypróbuj te same kolory i nagłówki reklamowe, które już znajdują się na Twojej stronie.