clickworth

Kampanie Google Ads

Budujemy i optymalizujemy kampanie Google Ads gwarantując realne efekty dla Twojego biznesu.
5/5

na podstawie 1429 opinii

Co to jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Adwords) to najpopularniejsza platforma reklamowa na świecie. Umożliwia firmom budowę różnego rodzaju kampanii i emitowania reklam w produktach Google takich jak np. wyszukiwarka lub serwis Youtube.

Kampanie Google Ads działają w modelu PPC (ang. pay-per-click). W odróżnieniu od innych platform, takich jak np. Facebook, Google Ads pobiera opłatę od reklamodawców tylko w przypadku kliknięcia w reklamę przez użytkownika, a nie za samo jej wyświetlenie. Dzięki temu kampanie Google Ads są obecnie najbardziej skuteczną formą promocji online dla firm.

Jakie są formaty reklam w Google Ads?

W ofercie Google Ads dostępnych jest kilka formatów kampanii reklamowych, które różnią się wyglądem, lokalizacją reklamy, oraz celem, jaki chcemy osiągnąć.

Prowadzenie kampanii Google Ads nie wymaga minimalnego budżetu reklamowego. System pozwala na optymalizację kosztów w ramach wskazanej sumy wydatków na reklamę. Nie ma również ograniczeń czasowych. Kampanię można w każdej chwili zawiesić, zatrzymać lub zmodyfikować.

1. Reklama tekstowa (linki sponsorowane)

Reklama w wyszukiwarce google, reklama w google, reklamy google, rodzaje kampanii google ads,

Sieć wyszukiwania oferuje możliwość wyświetlania reklam tekstowych (linków sponsorowanych) w wynikach wyszukiwarki Google (SERP). Reklamy mogą pojawiać się zarówno na samej górze jak i na samym dole wyszukiwarki w zależności od ustawień kampanii oraz stawek jakimi operujesz.

Reklamy w wyszukiwarce są emitowane na podstawie wybranych słów kluczowych, co pozwala na emisję reklam tylko w przypadku gdy ktoś szuka produktu lub usługi, jaką oferujemy.

2. Reklama banerowa (displayowa)

Sieć reklamowa pozwala wyświetlać reklamy displayowe (banerowe) w innych produktach Google i na stronach partnerskich. Reklamy w tym typie kampanii mogą mieć postać statycznych lub interaktywnych banerów graficznych lub video.

W ustawieniach kampanii sam możesz wybrać miejsca wyświetlania reklam oraz ustawić docelową stawkę za kliknięcie. Sieć reklamowa pozwala również na remarketing, czyli wyświetlanie dopasowanych reklam Display podążających za użytkownikami w internecie, którzy odwiedzili wcześniej Twoją witrynę.

3. Reklama produktowa (Shopping Ads)

Kampanie zakupowe, Kampanie zakupowe w google, reklama produktowa, reklama w google, reklamy google

Kampania produktowa to idealna forma reklamy dla właścicieli sklepów internetowych. Umożliwia wyświetlanie reklam produktowych w wyszukiwarce Google oraz w porównywarkach cenowych na stronach partnerskich.

W przeciwieństwie do pozostałych typów kampanii, wymagane jest założenie konta w Google Merchant Center, gdzie dodajemy i konfigurujemy nasze produkty przed budową kampanii w Google Ads.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to rodzaj kampanii Google Ads skierowany wyłącznie do sklepów internetowych. Polega na wyświetlaniu banerów z produktami, które dany użytkownik przeglądał wcześniej na stronie. W odróżnieniu od zwykłego remarketingu reklamy tworzone są automatycznie w czasie rzeczywistym przez system Google na podstawie danych o zachowaniu internauty. Dopasowanie wyświetlanych treści do potrzeb zakupowych potencjalnego klienta oferuje wysoką skuteczność działań promocyjnych.

4. Reklama video (na Youtube)

Youtube jest drugą najczęściej odwiedzaną witryną na świecie, z której codziennie korzysta ponad 2 miliardy osób, a liczba ta cały czas się powiększa.

Reklama video w serwisie Youtube może być więc bardzo efektywna w zakresie promowania marki i budowania wizerunku, natomiast wymaga stworzenia atrakcyjnych reklam video i odpowiedniego targetowania. W przeciwnym wypadku narażamy się na przepalanie sporego budżetu reklamowego, który możemy wykorzystać w lepszy sposób.

5. Reklama lokalna (Mapy Google)

Reklama lokalna Google Ads

W przypadku kampanii lokalnych, Google wykorzystuje informacje z Twojego profilu Google Moja Firma (GMB), aby określić odbiorców, położenie geograficzne i słowa kluczowe. Na podstawie tych danych, reklamy lokalne emitowane są automatycznie w sieci wyszukiwania, sieci display oraz na mapach Google.

Możemy ustawić język odbiorców, strategię ustalania stawek i średni budżet dzienny, a następnie sztuczna inteligencja Google sama ustali kto powinien zobaczyć nasze reklamy.

6. Promująca aplikacje

Kampanie promujące aplikacje to w pełni automatyczne kampanie, służące do zwiększania liczby instalacji lub konwersji na urządzeniach mobilnych. Reklamy mogą pojawiać się w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play, serwisie Youtube i ponad 3 mln stron i aplikacjach mobilnych.

Po podaniu podstawowych informacji na temat aplikacji, sprecyzowaniu grupy odbiorców, celu oraz stawek, Google sam utworzy różne formaty reklam dopasowane do miejsc, w których będą się pojawiać.

Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii Google Ads?

Zanim rozpoczniesz kampanię Google Ads warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jeżeli sprawia Ci to problem, zrób dogłębny research swojej działalności przed utworzeniem kampanii i wydaniem pieniędzy.

  1. Czy jest zapotrzebowanie na Twoje produkty lub usługi?
  2. Kto jest Twoim klientem i jakie formaty reklam będą dla Ciebie najbardziej odpowiednie?
  3. Ile możesz przeznaczyć miesięcznie na reklamę?
  4. Przy jakim koszcie pozyskania klienta (CPA) zarabiasz?
  5. Jakich formatów reklam używa Twoja konkurencja?

Jeżeli nie jesteś w stanie odpowiedzieć sobie na wszystkie pytania narażasz się na przepalenie budżetu reklamowego.

Na czym polega optymalizacja kampanii Google Ads?

Optymalizacja kampanii Google Ads polega na dostosowywaniu różnych elementów kampanii reklamowej i strony docelowej w celu uzyskania jak najlepszych wyników i poprawy efektywności. Optymalizacja jest kluczowym elementem zarządzania kampanią, ponieważ pozwala zoptymalizować wydajność reklam i zwiększyć zwroty z inwestycji.

  • Szybki efekt – Zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords (Google Ads) reklamy zaczynają się wyświetlać, a pierwsi potencjalni klienci trafiają na stronę reklamodawcy.
  • Elastyczność – Kampanie Google AdWords łatwo modyfikować np. zmieniać wielkość budżetu, słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, treść reklamy. Dzięki temu można tworzyć różne komunikaty reklamowe w zależności od aktualnej oferty.
  • Mierzalność – Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta czarno na białym widać, czy kampania PPC realizuje założony cel (np. w postaci sprzedaży w sklepie internetowym).
  • Precyzja – Dzięki różnym metodom kierowania reklama Google AdWords trafia do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą.

Czy warto inwestować w kampanie Google Ads?

Promocja strony internetowej w Google Ads niesie ze sobą wiele korzyści i jest w wielu branżach jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej efektywnych form marketingu internetowego. Jej główne zalety to:

  • Szybki efekt – Zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords (Google Ads) reklamy zaczynają się wyświetlać, a pierwsi potencjalni klienci trafiają na stronę reklamodawcy.
  • Elastyczność – Kampanie Google AdWords łatwo modyfikować np. zmieniać wielkość budżetu, słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama, treść reklamy. Dzięki temu można tworzyć różne komunikaty reklamowe w zależności od aktualnej oferty.
  • Mierzalność – Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta czarno na białym widać, czy kampania PPC realizuje założony cel (np. w postaci sprzedaży w sklepie internetowym).
  • Precyzja – Dzięki różnym metodom kierowania reklama Google AdWords trafia do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą.

Jaki budżet trzeba przeznaczyć na kampanie Google Ads?

Optymalny budżet powinien być zarówno kwotą, na którą będzie stać firmę, jak i zarazem będzie w stanie wygenerować istotny wzrost wartościowego ruchu. Zależnie od typu działalności i obsługiwanego obszaru kwota ta może się różnić — od kilkuset złotych np. w przypadku firmy lokalnej do kilkunastu tysięcy złotych dla sklepu z dużym asortymentem działającego na terenie całego kraju.

Warto zaznaczyć, że budżet można dowolnie modyfikować w trakcie trwania kampanii.

Jaki budżet trzeba przeznaczyć na kampanie Google Ads?

Optymalny budżet powinien być zarówno kwotą, na którą będzie stać firmę, jak i zarazem będzie w stanie wygenerować istotny wzrost wartościowego ruchu. Zależnie od typu działalności i obsługiwanego obszaru kwota ta może się różnić — od kilkuset złotych np. w przypadku firmy lokalnej do kilkunastu tysięcy złotych dla sklepu z dużym asortymentem działającego na terenie całego kraju.

Warto zaznaczyć, że budżet można dowolnie modyfikować w trakcie trwania kampanii.

Ocena 5/5 (głosów: 1)