clickworth

Co to jest SEO?

SEO (ang. search engine optimization) to inaczej szereg działań mających na celu pozyskiwanie organicznego ruchu na stronę internetową z wyników wyszukiwarek takich jak np. Google.
5/5

na podstawie 1429 opinii

SEO (ang. search engine optimization) to inaczej szereg działań mających na celu pozyskiwanie organicznego ruchu na stronę internetową z wyników wyszukiwarek takich jak np. Google.

SEO to zarówno działania bardziej techniczne jak i dotyczące samej treści. Najbardziej powszechne działania związane z SEO obejmują tworzenie wysokiej jakości treści, optymalizację treści pod kątem słów kluczowych oraz budowanie backlinków (linków zwrotnych).

Mówiąc prościej – SEO polega na poprawie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwarek (pozycjonowaniu) na wybrane słowa kluczowe.

Jak działa SEO? SEO, pozycjonowanie stron


Największą zaletą odpowiednio wypozycjonowanej strony jest to, że możesz uzyskać darmowych ruch w witrynie na frazy, które są dla Ciebie ważne.

Jak działają wyszukiwarki?

Kiedy szukasz czegoś w Google (lub jakiejkolwiek innej wyszukiwarce), algorytm wyszukiwarki działa w czasie rzeczywistym, w taki sposób, aby zapewnić Ci jak najlepsze wyniki dotyczące Twojego zapytania. Google skanuje swój indeks składający się z setek milionów stron aby znaleźć listę takich, które według wytycznych algorytmu najlepiej odpowiadają na Twoje zapytanie.

Wyszukiwarki nie upubliczniają wszystkich informacji na temat tego jak dokładnie działa ich algorytm, natomiast wiemy, że strony internetowe są klasyfikowane według 3 wytycznych.

Trafność

Trafność i tematyka strony jest jednym z podstawowych wytycznych algorytmu. Jeśli szukasz przepisów na ciastka czekoladowe, nie chcesz widzieć stron internetowych o tematyce motoryzacyjnej. W tym celu filtrowane są wszystkie strony, które nie zawierają fraz powiązanych z Twoim zapytaniem.

Sama trafność i tematyka strony jednak nie wystarczy. Dlaczego? Ponieważ niektóre zapytania wciąż generują nawet miliony wyników, które w teorii odpowiadają na konkretne zapytanie, a na 1 stronie Google widzimy zestaw zaledwie 10 stron. Aby więc ułożyć wyniki w jak najlepsze kolejności, algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę jeszcze 2 inne czynniki:

Autorytet

Autorytet to sposób Google na stwierdzenie, czy treść na stronie jest dokładna i godna zaufania. Skąd Google wie, że strona jest wiarygodna? Algorytm sprawdza w tym celu ilość i jakość backlinków z innych stron.

Jak działają backlinki? Autorytet algorytmu wyszukiwarek


Im więcej odpowiednich backlinków ma strona, tym wyższa będzie jej pozycja w rankingu wyszukiwarki.


Należy jednak pamiętać, że niektóre backlinki prowadzące do witryny mogą spowodować odwrotny efekt. Dlatego bardzo ważne jest to, aby zadbać tylko o wysokiej jakości linki zwrotne i unikać stron spamerskich.

Przydatność

Treść na stronie może być trafna i autorytatywna. Natomiast jeżeli nie jest ona jednocześnie przydatna dla użytkowników, Google nie będzie chciał umieszczać tej treści na górze rankingów wyszukiwarki.

Google publicznie oznajmił, że istnieje różnica między „treścią wyższej jakości” a „przydatną” treścią.

zmiany w algorytmie google


Aby to zrozumieć załóżmy, że wyszukujesz informacji na temat diety paleo.

Pierwszy wynik, który pojawi Ci się w wyszukiwarce (nazwijmy go wynikiem A) został napisany przez światowego eksperta w tej dziedzinie. Z tego powodu wiele stron organicznie linkuje do niej, co zapewnia jej wysoki autorytet.

ranking wyszukiwarki - niezorganizowana treść


Załóżmy jednak, że treść na stronie jest źle zorganizowana, przez co większość osób opuszcza stronę już po kilku sekundach.

Porównajmy to teraz z drugim wynikiem (nazwijmy go wynikiem B).

Został napisany przez kogoś stosunkowo nowego w diecie paleo, i nie posiada zbyt dużo linków zwrotnych, natomiast cała treść jest podzielona na czytelne i łatwe w zrozumieniu sekcje, co zwiększa zaangażowanie użytkownika na stronie.

ranking wyszukiwarki - zorganizowana treść


Dzięki takiemu zabiegowi strona będzie miała wysoką ocenę w „skali przydatności”.

Nawet jeśli wynik B nie posiada tak dużego autorytetu jak wynik A, nadal będzie dobrze widoczny w wynikach wyszukiwarki.

Po ostatnich zmianach w algorytmie, w której autorytet nie odgrywa już kluczowej roli, coraz częściej widzimy, że strony typu B mogą prześcignąć strony typu A w rankingu wyszukiwarki.

Google mierzy przydatność witryny w dużej mierze na podstawie doświadczeń użytkownika i zaangażowania na stronie. Mówiąc prościej – Google lepiej pozycjonuje strony, które są lubiane przez użytkowników.

pozytywne doświadczenia użytkownika na stronie


Wskazówka #1 aby osiągnąć wysokie pozycje

Staraj się budować strony, które będą wygodne dla użytkowników. Wyszukiwarki mają zdolność do mierzenia różnych sygnałów, dzięki czemu mogą znajdować witryny, które będą lubiane.

Ocena 5/5 (głosów: 1)