Jak zbudować kampanię Google Ads?
Budowa kampanii Google Ads w dzisiejszych czasach jest dość prosta. Podczas tworzenia kampanii, Google prowadzi nas krok po krok przez cały proces.
Zanim jednak zaczniesz, odpowiedz sobie na kilka pytań. Jeżeli sprawia Ci to problem, zrób dogłębny research swojej działalności przed utworzeniem kampanii i wydaniem pieniędzy.
- Czy jest zapotrzebowanie na Twoje produkty lub usługi?
- Kto jest Twoim klientem i jakie formaty reklam będą dla Ciebie najbardziej odpowiednie?
- Ile możesz przeznaczyć miesięcznie na reklamę?
- Przy jakim koszcie pozyskania klienta (CPA) zarabiasz?
- Jakich formatów reklam używa Twoja konkurencja?
Jeżeli jesteś w stanie odpowiedzieć sobie na wszystkie pytania, przejdź do pierwszego kroku. W przeciwnym wypadku narażasz się na przepalenie budżetu reklamowego.
Krok 1 – utworzenie konta
Pierwszym krokiem będzie założenie konta Google Ads. Utworzenie nowego konta jest łatwe i zajmuje tylko kilka minut. Obecnie, aby prowadzić kampanię, musisz być zarejestrowaną firmą.
Aby założyć nowe konto kliknij tutaj, a następnie naciśnij „Utwórz konto”. Jeżeli posiadasz konto Gmail, nie musisz tworzyć nowego konta.
Podczas zakładania konta zostaniesz poproszony o podanie podstawowych informacji takich jak:
- lokalizacja
- strefa czasowa
- waluta
- dane do wystawiania faktur
- metoda płatności
Krok 2 – podpięcie tagów śledzenia (opcjonalne)
Kolejnym krokiem będzie zainstalowanie tagów śledzenia na naszej stronie www lub sklepie. Pozwoli nam to w lepszym stopniu analizować przebieg naszych kampanii oraz pobierać informacje odnośnie konwersji i tworzyć listy odbiorców.
Podpięcie tagów śledzenia nie jest wymagane aby rozpocząć kampanie Google Ads. Jednakże umiejętne korzystanie z takich informacji może w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy skuteczności naszych kampanii w dłuższym okresie.
Krok 3 – konfiguracja kampanii
Ostatnim krokiem jest utworzenie i konfiguracja wybranej przez nas kampanii reklamowej. Aby to zrobić należy kliknąć w oknie startowym Google Ads na niebieski przycisk “+ Nowa kampania“.
Następnie należy wybrać jeden z celów reklamowych, który nas interesuje:

Jeżeli wybierzemy opcję “Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu” będziemy mogli sami wybrać typ kampanii, który nas interesuję. W przeciwnym wypadku Google sam dopasuję najlepsze typy kampanii, które odpowiadają wybranemu przez nas celowi.

Dalsza część konfiguracji kampanii uzależniona jest od celu oraz typu kampanii, który wybraliśmy. W każdym przypadku Google będzie nas prowadził krok po kroku przez cały proces.
Najlepsze praktyki na start
Istnieje wiele powodów, dla których Twoje reklamy Google Ads mogą nie przynosić zamierzonych efektów. Poniżej znajdziesz listę najlepszych praktyk, które pomogą Ci na samym początku prowadzenia kampanii.
Skorzystaj z planera słów kluczowych
Korzystanie z planera słów kluczowych Google pozwali Ci sprawdzić śr. miesięczną liczbę wyszukiwań, obłożenie konkurencji oraz zakres stawek za wyświetlanie reklam na wybrane frazy.
Planer słów kluczowych świetnie sprawdzi się w procesie planowania Twojej kampanii w wyszukiwarce.
Skup się na treści reklamy
Treści reklamy to jedyne czym użytkownik może się sugerować podejmując decyzję o tym, czy warto w nią kliknąć. Postaw się na miejscu potencjalnego odbiorcy. Zastanów się, jakie treści mogą brzmieć zachęcająco na tle konkurencji.
Duży współczynnik klikalności to dla Google mocna wskazówka, że Twoje reklamy są trafne i pomocne dla jej odbiorców. Takie działania pozwolą Ci uzyskać przewagę nad konkurencją.
Zadbaj o wysoki wynik jakości słów kluczowych
Wynik jakości ma wpływ na zasięg, pozycję i stawkę Twojej reklamy w wyszukiwarce. Dlatego ważne jest aby stale dążyć do jego poprawy podczas prowadzenia kampanii w wyszukiwarce.
Poprawa wyniku jakości w dużej mierze polega na podzieleniu kampanii na małe, dobrze zorganizowane, ściśle ze sobą powiązane grupy słów kluczowych i właściwe zarządzanie nimi.
Strategie określania stawek w Google Ads
Twoja pozycja reklamy w Google Ads zależy przede wszystkim od stawek jakimi operujesz. Istnieje kilka strategii i ustawień stawek, o których należy pamiętać, uruchamiając płatną kampanię.
Masz dwie opcje określania stawek za słowa kluczowe — automatyczne i ręczne.
Ręczne określanie stawek
Ręczne określanie stawek pozwala ustawić stawki dla poszczególnych grup reklam i słów kluczowych. Ta metoda jest bardziej czasochłonna i wymaga stałego monitoringu, natomiast pozwala na większą kontrolę podczas prowadzenia kampanii.
Strategia ręcznego określania stawek jest wskazana dla reklamodawców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Google Ads i nie posiadają wystarczającej ilości danych konsumenckich.
Inteligentne określanie stawek
Strategia inteligentnego określania stawek przekazuję Google pełną kontrolę i umożliwia platformie dostosowanie stawki w oparciu o konkurencję w czasie rzeczywistym. Nadal możesz ustawić budżet jakim może operować, a Google będzie działać w określony sposób, aby pomóc Ci wygrać.
Pamiętaj, że Twoja konkurencja również może korzystać z tej metody, dlatego ważne jest, aby ustawić maksymalną stawkę za kliknięcie. W przeciwnym wypadku możesz w bardzo łatwy sposób przepalić budżet, jeżeli Twoja konkurencja wydaje znacznie więcej na reklamy.